کاربرد هوشهای چندگانه در آموزشهای پیشدبستانی
کاربرد هوشهای چندگانه در آموزشهای پیشدبستانی
درباره کتاب
هوشهای چندگانه پیامآور این ایده هستند که انسانها باید بر اساس طبیعت و توانمندیهایشان پرورده شوند. افزون بر این، این پیام در بستر نظریه هوشهای چندگانه برجسته است که انسانها را نمیتوان فقط از یک منظر مورد توجه قرار داد. هر کودک یا هر دانشآموزی در مدرسه یا در مرکز پیشدبستانی به رنگینکمانی میماند، ما باید چشمهایمان را برای بهتر دیدن رنگهای زیبایِ رنگینکمانهای کلاس خود تیزتر کنیم. کتابِ «کاربرد هوشهای چندگانه در آموزشهای پیشدبستانی» جزو چهار کتابی است که برای تربیت مربیان آماده شده است. در این کتاب، ارائه فعالیتهای یادگیری بر اساس هوشها و قابلیتهای اساسی یادگیرنده مورد توجه است. کتاب حاضر، هشت هوشِ پیشنهادی از سوی هاوارد گاردنر را پوشش میدهد. مجموعه هوشهای پوشش داده شده عبارتاند از: 1) هوش زبانشناختی؛ 2) هوش منطقی-ریاضیاتی؛ 3) هوش فضایی؛ 4) هوش بدنی-حرکتی؛ 5) هوش موسیقایی؛ 6) هوش طبیعتگرا؛ 7) هوش بینشخصی؛ 8) هوش درونشخصی. کتاب کاربرد هوشهای چندگانه در آموزشهای پیشدبستانی به زبانی بسیار روشن و عاری از پیچیدگیهای نظری نوشته شده است. از این رو، این کتاب برای هر دو گروه مربیان و والدین/ سرپرستان نوآموزان خواندنی و کاربردی است.