راهنمای روشهای آموزش در پیشدبستانی
راهنمای روشهای آموزش در پیشدبستانی
درباره کتاب
کودکان با عشق و عطش یادگیری وارد مراکز آموزش پیشدبستانی میشوند. بهویژه، وقتی آنان تجارب یادگیری طراحی شده را برانگیزنده و کاربردی مییابند به طور سیریناپذیری به جذب و کاربست دانش میکوشند. تجارب یادگیری مثبتی که به کودکان فرصت انتخاب کردن و کاوشگری میدهد به آنان کمک میکند قابلیتهایشان را بالا ببرند و پُر دل و جرئت پرورده شوند. اگرچه راهها و روشهای زیادی برای پرورش و پساخ دادن به نیازهای طبیعی کودکان برای یادگیری و کاوشگری وجود دارد، ولی برخی روشها کارآمدتر هستند و در صحنه عمل هم کارآیی خود را نمایان کردهاند. در کتاب حاضر، برترین روشهایی را که یک مربی میتواند برای شورآفرینی بیشتر در کودکان برای آموختن و جستوجو به کار بگیرد آمده است. کتابِ «راهنمای روشهای آموزش در پیشدبستانی» جزو چهار کتابی است که برای تربیت مربیان پیشدبستانی تألیف شده است. در این کتاب 114 روش یا فن آموزشی به طور کاربردی معرفی شدهاند. راهبردهایی که در این کتاب آمدهاند در قالب هشت گروه برشمرده در زیر طبقهبندی شدهاند. گروههای هشتگانه راهبردهای آموزشی به ترتیب زیر هستند: 1) راهبردهای مبتنی بر فعالیت؛ 2) راهبردهای مبتنی بر هنر؛ 3) راهبردهای یادگیری مشارکتی؛ 4) راهبردهای آموزش مستقیم؛ 5) راهبردهای یادگیری مستقل؛ 6) الگوهای تحقیق و کاوشگری؛ 7) سبکهای یادگیری؛ 8) راهبردهای مهارت تفکر