یادگیری معکوس در ریاضیات

یادگیری معکوس در ریاضیات

یادگیری معکوس در ریاضیات

درباره کتاب

جامعه ایران که شتاب پیشرفت دارد با مشکلاتی چند از حیث نیروی انسانی ماهر روبه‌روست. از سویی با نیاز مبرم به فارغ‌التحصیلان کارآمد در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مواجهیم و از سویی، علاقه دانش‌آموزان ما به این رشته‌ها، به دلایل مختلف در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. مطالعات بین‌المللی نشان میدهد که فارغ‌التحصیلان ما در علوم و ریاضیات دارای تواناییهای لازم نیستند. در کتاب حاضر سعی شده است که با استفاده از فناوریهای جدید، آموزش ریاضیات، به گونه‌ای فراهم شود که فرصت اجرای برنامه‌های پیشرفته فراهم آید، تا دانش‌آموزان در ریاضیات تربیت شوند که صرفاً مطالب را حفظ نکرده باشند بلکه آن را عمیقاً یاد گرفته باشند. کتاب حاضر شاید از این نظر استثنایی است که در عین توجه به فناوریهای جدید، بیش از اینکه به مهارت‌های فناورانه، توجه داشته باشد، اساس کار آن بر توانایی معلم و انگیزه و اندیشه او استوار شده است، در عین اینکه نتیجه آن بهره‌وری از فناوری در بهترین شکل ممکن بوده است. کتاب حاضر را نویسندگانی نوشته‌اند که علاوه بر آنکه روش خود را مبتنی بر دانش علمی تعلیم و تربیت کرده‌اند، خود معلم‌اند و از بیرون گود معلمی، سخن نمیگویند. میتوان گفت که تعلیم و تربیت در جهان امروز در نهایت راهی برخاسته از درون خود برای استفاده بهینه از فناوری در آموزش و پرورش یافته است. این کتاب، در مجموعه کتاب‌های یادگیری معکوس، منتشر میشود (برگرفته از مقدمه مترجم).

نویسنده / نویسندگان
جان برگمن
ارون سمز

مترجم / مترجمان
محمد عطاران
مریم فرحمندخانقاه